Konverteringsoptimering er en uhyre vigtig faktor at have styr på, hvis du ønsker at få succes med din online forretning. Helt kort så fortæller din konverteringsrate dig hvor stor en del af dine besøgende, der ender med at blive til kunder (ender med at konvertere). Denne rate skal selvfølgelig gerne være så høj som mulig, da det derved betyder, at du får en masse kunder igennem pr. 100 besøgende.
Konverteringsoptimering er dog ikke barnemad – det kan være vidt forskelligt, hvad der virker for dig, kontra hvad der måske virker for andre. Derfor er det utroligt vigtigt, at du selv aktivt arbejder med A/B splittests, så du derved kan se, hvad dine besøgende tager bedst imod. Skal det eksempelvis være en blå eller sort knap? Skal “Læg i kurv”-knappen være over eller under produktteksten. Alle disse ting kan du teste dig ud af, når du A/B splittester.
Øg din konverteringsrate og skru op for dine marketingkanaler
Når du konverteringsrate øges, betyder det også, at du kan skrue op for din markedsføring. Benytter du dig eksempelvis af Facebook Marketing eller SEO, så kan du med rette øge investeringen, når du kender til din konvertering indenfor disse kanaler.
Læs også: Fokuser på konverteringsoptimering fremfor trafik!
Her hos GrowHouse.dk ønsker vi naturligvis, at din konverteringsrate er så høj som overhovedet muligt. Derfor deler vi nedenstående video med dig, så du kan se, hvilke tiltag der eventuelt vil kunne hjælpe dig.