Forside E-Handel Sådan bliver du klar til Black Friday!

Sådan bliver du klar til Black Friday!

1385
0
Black Friday tips

Driver du en webshop, og har du et brændende ønske om at blive klar til årets helt store handelsdag 2018? 

Black Friday nærmer sig med hastige skridt. Sidste år slog e-handlen alle rekorder på Black Friday, og i år ser ikke ud til at blie nogen undtagelse. Ønsker du derfor at få en bid af kagen i år, bør du allerede begynde at forberede dig nu, så du kan blive helt klar til den store dag.

Forbered alt materialet 1 uge før Black Friday

Det er altid en god idé at forberede sit marketing materiale 1 uge før. På den måde sikrer du dig, at du ikke pludselig står i en uheldig situation, hvor du ikke liiiige nåede at blive færdig med de sidste annoncer, og før du har set dig om, så er Black Friday allerede overstået.

Læs også: Guide: Sådan får du flere besøgende på din hjemmeside

At have styr på sit materiale betyder, at du har gjort absolut ALT klar, så det blot er at trykke på “tænd” knappen den store dag. Læg derfor eksempelvis Facebook Annoncer som kladder i annonce administratoren, og vent eksempelvis også med at publicere indhold til jeres Facebook side.

Disse marketing kanaler skal du bruge på Black Friday

Er du i tvivl om, hvilke kanaler du bør bruge på Black Friday, så giver vi dig herunder lidt inspiration til, hvad vi mener, du bør have in mente til den store dag:

  • Facebook Annoncering – Du kan nemt skabe dine første mange salg via Facebook, hvis blot du har et indbydende (og efterspurgt produkt) samt nogle nogenlunde annoncer. På Black Friday er alle forbrugerne vilde efter at købe. Derfor er din opgave at få så mange forbrugere (med interesse for dit produkt) ind på din shop.
  • SEO (søgemaskineoptimering) – Det begynder at være oppe over, hvis du skal nå at have noget ud af dit SEO arbejde – men du kan med fordel oprette en underside på dit domæne og kalde det “Black Friday 2018” samt skrive en dertilhørende tekst. Idéen er at ranke på diverse black friday relaterede søgeord, som i sidste ende skal give dig endnu flere kunder på den store dag.
  • E-mail marketing – indsaml så mange e-mails som muligt inden den store dag, så du virkelig er klar til at trykke på knappen. Forbrugerne er som sagt på jagt efter tilbud, og har derfor pengepungen fremme. Du skal sørge for at være synlig.

Online Marketing kan være svære aspekter at få styr på, men det er om end en nødvendighed for, at man kan drive fordelagtig e-handel.

[Total:1    Gennemsnit:5/5]