Har du længe gået og tænkt over, hvordan du skulle få besøgende ind på dit website?
Du driver måske til daglig en webshop, hvor du helt naturligt ønsker, at flere potentielle kunder lægger vejen forbi din forretning? Eller måske har du en personlig blog, og du mangler lidt flere besøgende for, at din motivation kan opretholdes? Sidder du i en af disse situationer, eller blot en der ligner, så er du havnet det rigtige sted. Herunder vil vi gennemgå nogle af de forskellige former for online marketing, som du har mulighed for at benytte dig af, hvis du ønsker endnu flere besøgende på din hjemmeside.
SEO – Søgemaskineoptimering
En af de mest populære måder at få flere besøgende på er ved at være dygtig inden for SEO. Har du ikke stiftet bekendtskab med ordet SEO før, så kan vi fortælle, at det er en forkortelse for search engine optimization. På dansk hedder det søgemaskineoptimering. Det går i alt sin enkelthed ud på, at man optimerer sit website mod bedre placeringer i søgemaskinerne.
Langt de fleste danskere benytter sig af Google, når der skal søges efter ting på nettet, hvorfor der kan være enorm stor værdi i at ligge godt placeret på relevante søgninger. Har du endnu ikke arbejdet med SEO, og føler du også, at tiden er knap, så kan du med fordel vælge at outsource SEO. Der er mange dygtige SEO bureauer derude.
Google Ads – Betal dig til besøgende
Kigger man overordnet set på Googles søgeresultater, så har du mulighed for at blive vist på to forskellige måder. Enten har du optimeret din hjemmeside så godt, at Google vælger at vise din hjemmeside på givne søgeresultater, eller så betaler du for, at besøgende klikker på din annonce, som vises øverst i søgeresultaterne. De to former kan dog godt kombineres.
Google Ads er en markant hurtigere måde at få besøgende ind på sin side på. Det koster dog hver gang, at nogen klikker på din annonce, hvorfor du skal være villig til at punge ud. Der findes både fordele og ulemper ved Google Ads, men for at dette indlæg ikke skal blive en roman, så vil vi blot holde os til det skrevne.
Brug de sociale medier
Der er et hav af muligheder på sociale medier såsom Facebook, Snapchat, LinkedIn og Twitter. Ønsker du at skaffe flere besøgende, så er sociale medier i høj grad stedet, hvor du hurtigt kan samle mange tusinde besøgende. Dette kan både ske organisk og via betalt annoncering.