Forside Annonce Gode idéer til at markedsføre sig som forsvarsadvokat

Gode idéer til at markedsføre sig som forsvarsadvokat

1169
0
online marketing forsvarsadvokat

Arbejder du til dagligt som forsvarsadvokat, eller har du fået til opgave at assistere med at markedsføre et advokatfirma? Så har du med sikkerhed en interesse i at læse nogle gode tips og tricks til, hvordan man anno 2020 markedsfører sig på bedst mulig vis online.

Vi vil i det nedenstående gennemgå, hvordan man bliver den bedste forsvarsadvokat til at markedsføre sig selv på nettet. Der er mange forskellige discipliner, man som firma skal mestre, hvis man ønsker maksimal eksponering på de digitale brugerflader – men det er bestemt ikke raketvidenskab, og derfor har vi herunder delt nogle af vores absolut bedste tips til dig.

Hvor bør man som forsvarsadvokat være synlig henne?

Det er først og fremmest alfa og omega at finde ud af, hvor man med fordel bør være synlig henne, hvis ens beskæftigelse er at agere forsvarsadvokat. I vores optik er det naturligvis vigtigt, at man er til stede på Google, hvor langt de fleste danskere foretager de daglige søgninger på nettet.

Skulle man pludselig få brug for en kompetent forsvarsadvokat, så er det ganske naturligt, at man søger til tasterne på Google. Derfor er det også oplagt, at man som advokatfirma sørger for at få eksponering på Google. Men hvordan gøres dette?

SEO og Google Ads er to discipliner, som er gode at mestre

Ønsker man maksimal eksponering på Google som forsvarsadvokat, så kan man med fordel undersøge de to discipliner, der hedder SEO (søgemaskineoptimering) og Google Ads. Det er nemlig primært disse to discipliner, som kan sikre dig eksponering på Google.

Når potentielle kunder søger efter en forsvarsadvokat, så ønsker du naturligvis at ligge i toppen, så du vinder den potentielle kundes klik. For at din hjemmeside dog stryger til tops, så er det vigtigt, at man mestrer de to førnævnte discipliner; og det er faktisk en verden for sig.

Netop derfor vælger mange at outsource denne del til markedsføringsbureauer og konsulenter, der til dagligt lever af at øge eksponeringen for kunderne på blandt andet Google.

De sociale medier kan være med til at sikre top-of-mind blandt potentielle kunder

Man bør bestemt ikke afskrive de sociale medier som en interessant markedsføringsplatform, hvis man er forsvarsadvokat. Der er nemlig rig mulighed for at sikre sig en placering i ”top-of-mind” hos sit primære klientel.

Det er generelt meget få advokater, der til dagligt markedsfører sig på de sociale medier. Selvom det kan anses som værende et ”longshot”, så er det værd at teste af. Skulle en potentiel kunde pludselig stå og have brug for en forsvarsadvokat, så kan det faktisk være dine annoncer på de sociale medier, som gør, at I udvælges fremfor den beskikket forsvarer, der er blevet udpeget af Retten.

Hvordan kommer man i gang med at annoncere på nettet?

Dette er et rigtigt godt spørgsmål – det afhænger nemlig i høj grad af, om man selv ønsker at prøve kræfter med det, eller om man i stedet vil lade eksperter om det. Nogle foretrækker selv at give sig i kast med det, mens andre advokater ikke har et problem med at betale sig fra, at en konsulent eller et marketingbureau udfører en ydelse, der skal øge eksponeringen blandt den primære målgruppe.

[Total:1    Gennemsnit:5/5]