Facebook Annoncering er blevet et af de hyppigst anvendte termer indenfor online marketing branchen. Annonceringsplatformen hos Facebook har de seneste år udviklet sig utroligt hurtigt, og med den stigende vækst i antallet af brugere på det sociale medie, er der ingen tvivl om, at annoncering på Facebook er kommet for at blive. Men er det noget, som du bør benytte dig af? Og hvad koster det overhovedet, hvis du ønsker at lave markedføring på verdens største sociale medie?
Facebook markedsføring er ikke for alle!
Som hovedregel (efter egne erfaringer) er Facebook Markedsføring genial til impulskøb – men meget svært at få til at fungere til gængse hverdagsting. Er der eksempelvis ikke nogle gode videoer til dit produkt, eller er det et produkt, der ikke er meget “wow-faktor” over, så kan det gå hen og blive en rigtig dyr fornøjelse at tænde for annoncerne på Facebook.
Læs også: Tip: Vækst din forretning med videoer!
Facebook er nemlig ikke nogen billig platform at annoncere på, hvis ikke man er 100% sikker på, hvad man har med at gøre.
Facebook annoncering pris – Hvad koster det?
Prisen for en FB annonce afhænger fuldstændigt af, hvor god en annonce, du har kørende. Kører du eksempelvis på pris pr. klik, så handler det for dig om at lave så god en annonce som muligt (udfra din valgte målgruppe), da det er med til at drive din klikpris ned. En god annonce indeholder bl.a. følgende:
- En fængende overskrift, som får målgruppen til at stoppe op og læse din annonce.
- En fangende CTA (call to action), som får målgruppen til at klikke ind på din annonce.
- Et indbydende/fængende billede, som giver din målgruppe lyst til at klikke på din annonce
En annonce er nemlig ikke “bare” et spørgsmål om at finde den rette målgruppe. Dit indhold skal også være lige i skabet, for ellers vil den givne målgruppe ikke interagere med dit indhold.
Hvad er en god Facebook annonce?
I videoen herunder er der nogle eksempler på, hvad gode annoncer på Facebook kan være. Igen, det afhænger dog af, hvilket produkt/budskab du ønsker at komme ud med.
Facebook kan være en fremragende platform at annoncere på – men det er uhyre vigtigt, at du formår at udnytte potentialet på professionel vis. Ellers kan det komme til at koste mange dyre lærepenge. Overvej derfor om en Facebook Annoncering konsulent kunne være en god investering for dig og din virksomhed.