Hvad end du driver en webshop, et affiliate site eller blot en informationshjemmeside, så er du uden tvivl interesseret i at få flere besøgende på din hjemmeside. Derfor har vi skrevet denne lille guide til, hvad du bør have fokus på samt være opmærksom på, når fokus er på at vækste din hjemmesides antal af besøgende.
Med mange års erfaring i branchen med både webbutikker, affiliate sites og info-sites, har vi her på GrowHouse.dk tilegnet os en bred viden indenfor emnet. Derfor agter vi at give den viden videre til dig, så du forhåbentlig formår at skabe et endnu bedre resultat på din hjemmeside.
Er du dog lige startet med din hjemmeside, anbefaler vi dig at læse denne guide omkring konverteringsoptimering. Her kommer vi igennem nogle vigtige punkter, som kan være gode at tage med inden der fokuseres på at vækste kanalerne, hvor trafikken til din hjemmeside kommer fra.
Læg dine æg i mange kurve
Ofte begår hjemmesideejere den fejl, at de lægger alle æg i én kurv. Det kunne eksempelvis være kun at have fokus på Facebook Annoncer. Selvom Facebook Annoncer kan have en sindssygt god effekt på din virksomhed, så er det blot vigtigt at huske på, at man bliver nødt til at gøre sig gældende på andre kanaler også. Mange virksomheder knækker nakken på udelukkende at tænke på Facebook Annoncer, eftersom de bliver dyrere og dyrere og giver et værre og værre resultat bundlinjemæssigt. Derfor er det vigtigt, at du også kigger på kanaler såsom Google (organiske) og Google AdWords.
Fokuser på én kanal af gangen – men husk at udvide!
Selvom vi anbefaler dig at fokusere på én marketing kanal af gangen, så er det vigtigt, at du ikke “sidder fast” i samme kanal i mere end én måned af gangen. Skift derefter dit fokus over på andre kanaler, så du ikke lægger alle æg i én kurv.
Disse kanaler bør du overveje at kigge nærmere på:
- Facebook Annoncer
- AdWords annoncer
- Google Display Ads
- SEO (Google organisk)
- Bing Ads – stærkt undervurderet. Mulighed for billige kliks!
En god kombination af alle ovenstående kanaler, vil give din virksomhed det sundeste “liv”. Det kan godt være, at det ikke måden hvorpå du vækster hurtigst, men det er måden hvorpå din forretning vækster i et tempo, hvor du opbygger det man kalder en sund forretning.
Outsource de ting, du ikke er ekspert i
Vi kan ikke alle være lige gode til alting – derfor er det også vigtigt at erkende, når man simpelthen ikke er dygtig nok selv til en opgave. Som iværksætter har man mange hatte på, hvorfor det er vigtigt også at kunne oursource de ting, som man måske ikke er så dygtig til. Find nogle ligesindede, der er dygtige til eksempelvis SEO og AdWords, hvis ikke det er her din spidskompetence er. Du kan hurtigt spilde din tid med disse marketingkanaler, hvis du 90% af tiden ikke har nogen anelse om, hvad du render og laver.
Et eksempel på en hjemmeside, der har valgt at outsource tekstarbejdet, er Forsinkedefly.dk. Her har man fra ledelsens side valgt at give opgaven for tekstarbejdet videre, hvilket har gjort siden til en af de stærkeste indenfor sit felt – se her hvordan siden ser ud den dag i dag.
Vi har herunder tilføjet en video, der forhåbentlig kan give dig lidt inspiration til dig og din hjemmeside.