Forside Forretning Så stort er markedet for pillefyr

Så stort er markedet for pillefyr

1238
0

Når man overvejer at gå ind på et eksisterende marked, så er det altid en god idé at undersøge, hvor stort markedet reelt er. Inden for mange brancher er det nemt at finde ud af, hvor stort markedet er med afsæt i den samlede omsætning. Det kan dog være svært, når man bevæger sig ned i mere specifikke nicher.

I denne artikel forsøger vi at kigge lidt på, hvordan man kan vurdere, hvor stort markedet for pillefyr er på det danske marked. Der findes nemlig ikke nogen officielle tal, men med vores online markedsføringsperspektiv kan vi helt sikkert komme med et kvalificeret bud.  

Hvor mange søgninger er der?

En af de gode indikatorer for hvor stort et marked er er antallet af søgninger via søgemaskinerne. Her i Danmark bruger vi primært Google, og derfor er det selvfølgelig oplagt at kigge på, hvor mange søgninger der hver måned er på pillefyr.

Det skal hurtigt siges, at ovenstående naturligvis ikke giver et præcist tal på, hvor stort markedet er. Det giver dog en god indikation, især hvis man sammenligner med andre brancher.

Kigger vi nærmere på selve søgeordet pillefyr, så kan følgende ses:

  • Der er i gennemsnit 4.400 søgninger pr. måned på pillefyr.
  • Størstedelen af søgningerne foretages fra september til marts.
  • Der er en ret god fordeling af søgninger henover året, hvilket blot vidner om, at det kan være et godt marked at entrere.
  • Et alternativt ord er pilleovn, som også har 4.400 søgninger pr. måned.

Ovenstående kan være gode indikatorer for, hvorvidt det givne marked er værd at kigge nærmere på.

Kig på konkurrenterne

En anden god idé er at kigge nærmere på de konkurrenter, der befinder sig på markedet. Det vil nemlig give en god idé omkring den konkurrence, man vil gå i møde. En af de store aktører på markedet for pillefyr, er DBVVS. Overvejer man derfor at gå ind på dette marked, så er det blandt andre DBVVS, som man skal kunne slå af pinden. Klik her og læs mere.

Har du ikke den store erfaring inden for markedsføring på nettet, så kan det være svært for dig at vurdere konkurrencen. Det kan derfor være en god idé at få en konsulent til at kigge nærmere på dette, så du ikke kaster dig ud i et projekt, der reelt set et for stort for dig at håndtere. På den måde sparer du en masse tid, og du vil lynhurtigt kunne finde ud af, om markedet er noget for dig eller ej.

[Total:1    Gennemsnit:5/5]