Forside Uncategorized Forsendelse er en vigtig faktor for e-butikker

Forsendelse er en vigtig faktor for e-butikker

1344
0
forsendelse

Annonce

Det er vigtigere end nogensinde før at kunne levere varer hurtigt, når man er en e-handelsbutik. Det må mange webbutikker i dagens Danmark sande, hvor konkurrencen hver dag bliver hårdere og mere intens. Formår man som butik ikke at levere varen hurtigt til kunden, så vil kunden enten finde et andet sted at handle, eller så vil kunden drage ud i den nærmeste fysiske butik.

Forsendelse af varer har derfor aldrig været så vigtig en faktor, som vi ser det i dag. Dette gælder hvad end varerne sendes med eksempelvis paller fra Provipal, forsendelsesposer eller papkasser. Uanset måden hvorpå varen pakkes, så skal den gerne stå ved forbrugerens hoveddør indenfor kort tid.

Webshops benytter sig af forskellige forsendelsesmetoder

I dag kan webbutikker vælge at tilbyde kunderne en bred vifte af forsendelsesmetoder. PostNord, DAO og GLS er blot eksempler på virksomheder, der tilbyder at fragte en ordre fra A til B. Derfor har mange webbutikker også valgt at inkorporere flere af disse forskellige forsendelsesmetoder, for at kunne tilbyde kunderne den fleksibilitet, som dette helt naturligt medfører.

Et godt eksempel på dette er Danish Agro Shoppen, som tilbyder kunder i webbutikken at få leveret varerne af enten PostNord eller Danske Fragtmænd. Dertil kommer der nogle specifikke regler for, hvornår en kunde kan opnå gratis fragt ved hver enkelt leveringsmulighed. Se mere her for at kigge nærmere på, hvordan denne webshop har valgt at håndtere forskellige forsendelsesmetoder. 

Hurtig levering er blevet en vigtig faktor

Formår man som webbutik ikke at levere ud til kunderne indenfor kort tid, så vil konkurrenterne have en stor fordel. Derfor handler det for webbutikkerne om dels at have de rigtige forsendelsesmetoder, og dels om at disse metoder lever op til de høje forventninger, som kunderne har til leveringstid.

Mange webbutikker bruger en kort leveringstid aktivt i markedsføringskampagner. Dette giver naturligvis god mening, da det er vigtigt for størstedelen af de forbrugere, der handler på nettet, at varen kommer frem hurtigst muligt.

Hurtig levering sætter krav til virksomhedens infrastruktur

Ønsker man som e-handelsbutik at kunne leve op til en lynhurtig levering, så er det en selvfølge, at infrastrukturen i virksomheden er i orden. Det betyder blandt andet, at de vigtigste varer skal være på lager, at der altid er lagermedarbejdere til stede, som kan pakke ordrer, og at der er styr på de logistiske processer.

Har man som virksomhed ikke styr på infrastrukturen, så vil man få svært ved at leve op til de leveringskrav, som de danske forbrugere i dag har.

[Total:2    Gennemsnit:5/5]