Der skal ikke herske tvivl om, at der er mange ting, der spiller ind, hvis du vil have din forretning til at vokse. Først og fremmest kræver det en masse hårdt arbejde. Du skal derfor ikke forvente, at du kan komme til sovende til succes.
Hertil er det også en fordel at udnytte de værktøjer, der er til rådighed i dag. Det kan give dig en mærkbar fordel i forhold til dine konkurrenter, hvorfor det bestemt kan have indflydelse på, om der bliver skabt vækst eller ej.
Saml dine data ét sted med en Customer Data Platform (CDP)
I dag er det meget normalt for virksomheder at indsamle data om deres kunder på flere måder. Det kan blandt andet være i form af sociale medier, en webshop, nyhedsbreve mv. Desværre kan det være svært at udnytte den store mængde data optimalt.
Den bedste måde at gøre dette på, er ved at investere i en CDP, som er en forkortelse for en Customer Data Platform. Det er et system, der kan integreres med dine andre værktøjer og platforme, hvorefter det samler dine data ét sted.
Optimer din produktionsproces med Product Lifecycle Management (PLM)
Hvis du driver en forretning, der på en eller anden vis har med produktion at gøre, kan det være en fordel med et PLM-system. Dette er en forkortelse for Product Lifecycle Management, og handler i høj grad om at optimere hele produktionsprocessen.
Rigtig mange virksomheder har haft stor succes med at bruge disse systemer. I mange tilfælde har det ført til en markant kortere produktionsproces med færre fejl. Er det noget, du ønsker at høre mere om, kan du med fordel tage et nærmere kig på systemet Bluestar PLM.
Hold styr på kundedatabasen med Customer Relationship Management (CRM)
Er din forretning afhængig af salg via telefon, e-mail og møder? I så fald er det vigtigt, at du har et system til dette. Her skal du have fingrene i et system til såkaldt Customer Relationship Management (CRM). Det er lavet til at håndtere dine kunder fra, at de er leads til betalende kunder.
Hvis du køber varme leads til dine sælgere, er det også vigtigt at have et godt CRM-system. Her kan du nemlig sørge for, at alle leads bliver organiseret, så der bliver fulgt op på dem alle. Ved at bruge et sådant system, kan du derfor skabe en markant mere effektiv salgsafdeling.