Du ligger sikkert inde med en viden, som andre kan bruge. Den viden kan du dele med andre mennesker. Afholder du kurser, kan du endda lære andre mennesker nogle færdigheder til at udnytte den gode viden, du giver dem. Du kan ruste dem med viden og evnen til at bruge den.
Har du ikke så meget erfaring med at afholde kurser, så får du her en nem og overskuelig guide til, hvordan du gør. Den indeholder bl.a. et tip om et online booking system, der er gratis.
Indholdet er alfa og omega
Du har brug for noget indhold til dit kursus. Det er den gode viden, du ligger inde med. Også din viden om, hvordan man i praksis får noget ud af det hele, er godt indhold.
Få sat noget struktur på dit indhold, og planlæg det. Skriv noter til dig selv om, hvad du skal sige. Del dit indhold op i forståelige bider, hvis det er muligt. Overvej også, hvordan dine kursister kan prøve det af i praksis på dit kursus.
Tid og sted
Det kan godt være en længere proces at få planlagt dit indhold godt. Du behøver ikke at være helt færdig med det, før du finder tid og sted for dit kursus. Du skal dog være nået så langt, så du er sikker på, at du kan blive færdig til tiden.
Tidspunktet kan du næsten selv bestemme. Du bør dog tænke på, om din målgruppe vil være optaget den dag.
Stedet afhænger af dine forbindelser, din økonomi og dit kursus’ størrelse. Måske er du så heldig, at du har adgang til en lokalitet, der er egnet. Ellers må du leje dig ind et sted. Sørg for, at stedet er stort nok.
Det første hold kursister
Med de praktiske ting på plads skal du gøre det muligt for kursisterne at melde til. Det kan du gøre med et booking system. Et online booking system gør det nemt, og du kan bruge det gratis booking system, Planway.
Opsæt dit kursus gratis i Planway. Så kan dine kursister begynde at tilmelde sig. Når du bruger et online booking system, vil det være nemt at reklamere for det online og at sende folk direkte til tilmeldingssiden.
Flere kursister
Sidste punkt er nemlig at sende så mange som muligt i retning af booking systemet. Det gør du med markedsføring. Markedsfør dit kursus på de sociale medier, på din egen hjemmeside og hvor det ellers er relevant. Så kan interesserede nemt gå til dit online booking system og tilmelde sig.