Forside E-Handel Tre simple tips til at øge salget i din webshop

Tre simple tips til at øge salget i din webshop

37
0

Har du et ønske om at øge salget på din webshop, er der flere måder at gribe det an på. Derfor bør du ikke tro, at der er én rigtig måde at skabe mere salg på.

Derimod handler det om at forstå, at flere mindre justering og tilføjelser, kan føre til et øget salg. For at få succes med dette, er man derfor nødt til at eksperimentere lidt.

Føler du, at du kæmper med, hvordan du skal øge salget på din webshop, kan du forsøge dig med de tre ting, der er blevet beskrevet herunder.

#1: Sammensæt pakker med dine produkter

Flere webshops har stor succes med at skabe mere salg, ved at samle deres produkter i pakke. Det kan f.eks. være i form af startsæt, som kan hjælpe deres kunder godt i gang.

Driver du en webshop, hvor du sælger udstyr til at lave gelenegle, er det oplagt at lave et neglesæt, der indeholder alt, hvad man skal bruge, for at komme i gang.

Dermed vil du nemt kunne skabe mere salg, da kunderne er mere tilbøjelige til at købe sådanne sæt. Det handler selvfølgelig primært om, at det er en nem løsning.

#2: Hav live-chat på din webshop

Det er ikke sikkert, at du tror, at det har den store betydning for dit salg, men det har det. Har du en live-chat på din webshop, betyder det, at dine kunder kan få svar med det samme.

I mange tilfælde kan det være netop dette, der gør, at kunder beslutter sig for at handle hos dig. Det kan nemlig være, at de har et spørgsmål, som de skal have svar på, inden de slår til.

Hvis det er tilfældet, vil kunden sandsynligvis prioritere at købe produktet hos en webshop, hvor de ved, at de kan få svar på deres spørgsmål med det samme.

#3: Få lavet iøjnefaldende købs-knap

Mange tror, at det blot er en skrøne, at en iøjnefaldende købs-knap har betydning for salget. Det er det dog ikke. Tværtimod har flere undersøgelser vist, at det har effekt.

Hvis dine kunder har svært ved at finde købs-knappen, vil det betyde, at der er mindre sandsynlighed for, at de beslutter sig for at gennemføre købet.

Kan kunden derimod se knappen med det samme, behøver der ikke at være langt fra tanke til handling. For dig som webshopejer er det en fordel, da det øger chancen for et impulskøb.

[Total:0    Gennemsnit:0/5]