Forside Uncategorized Tjek konkurrenternes annoncer på Facebook

Tjek konkurrenternes annoncer på Facebook

141
0

Hvis du arbejder med online markedsføring, er det værd at kigge nærmere på en relativt ny funktion på Facebook, som gør det muligt at ”snage” i, hvilke sponsorerede annoncer dine konkurrenter kører på verdens største social media platform lige nu.

Det er et rigtig godt og gratis værktøj til konkurrentanalyse, som er lige til at gå til for dig, som gerne vil være lidt skarpere til Facebook-annoncering.

Derfor skal du holde øje med konkurrenterne

Når du arbejder med din Facebook markedsføring, kan du hurtigt få tunnelsyn og kun fokusere på dine egne annoncer og deres performance. Med den nye funktion får du bedre mulighed for at måle dig op imod konkurrenterne, men også at lade dig inspirere af, hvordan de sætter deres Facebook-annoncer sammen i tekst, billeder og video.

Sådan ser du konkurrenternes annoncer

Det er meget nemt at tjekke, hvilke annoncer dine konkurrenter kører på Facebook. Lad os f.eks. forestille os, at du driver et mindre rejsebureau og gerne vil blive klogere på, hvordan de store drenge i klassen driver trafik fra Facebook. Det kunne f.eks. være Spies.

  1. Gå til Spies’ Facebook virksomhedsside
  2. Klik på linket ”Oplysninger og annoncer” nederst i venstremenuen

Spies Facebook Annoncer

Screenshot fra Spies Rejsers Facebook virksomhedsside

Du får nu listet alle de annoncer, som Spies kører lige nu på din lokation. Bemærk at da dette til dels er en ”fiktiv” visning, kan det være, at nogle tilbud og priser ikke gælder for dig. Dette kan ikke desto mindre give dig unik indblik i Spies’ strategi, hvilket kan hjælpe dig med til at navigere din egen forretning i den rigtige retning.

Som mindre rejsebureau har du måske ikke ressourcerne til at give den fuld gas på de sociale medier. Det har Spies til gengæld. De har højst sandsynligt flere personer ansat, som ikke laver andet og hele tiden har fingeren på pulsen ift., hvad der fungerer og ikke fungerer på Facebook. Måske bemærker du, at de kører mange videoannoncer eller pusher en bestemt destination. Det kunne være, at du skulle gå i samme retning i dit rejsebureau.

Lad nu være med at kopiere blindt. Naturligvis er det ikke lovligt hverken at kopiere en konkurrents tekster, billeder eller video, men du bør heller ikke blindt læne dig op ad deres budskaber eller formater. Husk at bruge dit eget filter og tænkt på, at din målgruppe sikkert er lidt anderledes end Spies’. Med andre ord bør denne glimrende funktion primært anvendes til inspiration.

[Total:3    Gennemsnit:5/5]