Vi tager fra tid til anden fat i nogle af de cases, som man ikke hører om specielt ofte. Der er naturligvis et hav af webshops i Danmark, som dagligt bruger ressourcer på markedsføringstiltag såsom SEO, Google Ads, Facebook annoncering m.v. Men disse er vi gode til at gennemgå, hvorfor vi i dette skriv kigger nærmere på en delvist mere lokal forretning. Vi ønsker i det følgende at gennemgå, hvordan online markedsføringstiltag er med til at hente nye kunder ind til en forretning, der beskæftiger sig med studenterkørsel.
Synlighed på nettet er alfa og omega
Man ønsker naturligvis en enorm tilstrømning af kunder, når man har en virksomhed. Er maskineriet smurt og kan virksomheden klare en massiv tilstrømning af kunder, så handler det om at blive fundet.
Er man ikke synlig på eksempelvis søgeresultaterne, så bliver det svært for kunderne at finde dig. Især hvis der er tale om en virksomhed, som kun modtager henvendelser i visse måneder af året. Et eksempel på dette er indenfor studenterkørsel, hvor mange af forespørgslerne centrerer sig omkring nogle måneder om året.
Har man derfor en virksomhed, som sælger ture i en studentervogn, så handler det om at være nem at finde hele året rundt. Ellers risikerer man at gå glip af et hav af kunder, som i stedet går til konkurrenten.
Tænk i konverteringsrater
Selvom der her er tale om en virksomhed, der ikke sælger et fysisk produkt, så bør man stadig have konverteringsrate in mente. Det handler om, at man ønsker at få besøgende til at kontakte virksomheden – det er nemlig et tegn på, at man har en potentiel kunde, som eksempelvis er interesseret i at høre om pris på studenterkørsel.
Formår man dog ikke at få kontaktformularen på hjemmesiden brugt, så spilder man store dele af de ressourcer, som man har brugt på at gøre sig selv synlig. Derfor bør man kigge nøje på, hvor mange henvendelser, som man får pr. besøgende. Det vil endvidere kunne give dig en idé om hvorvidt dit indhold på siden er godt i forhold til den besøgende.