Forside Forretning Sådan skal du markedsføre din gavebutik i studentertiden

Sådan skal du markedsføre din gavebutik i studentertiden

30
0
Blomster og gaver

Driver du en virksomhed, som kan have gavn af at intensivere markedsføringen i studentertiden? Så er du havnet det helt rigtige sted. Her på GrowHouse.dk går vi jævnligt i dybden med emner, der kan have interesse for udvalgte butikker. Vi kigger på alt fra SEO til Facebook Ads. Derfor er du her på siden sikret omfattende viden, idet vi gennemgår alle de absolut vigtigste aspekter.

Vi kigger i dag nærmere på, hvad man som butiksejer kan gøre, hvis man ønsker at få endnu mere ud af ens markedsføringsbudget i studentertiden. Der er nemlig rig mulighed for at vækste ens forretning markant, hvis man evner at være tilstede i studentertiden, og derfor kommer vi herunder med vores absolut bedste råd.

Brug tid og energi på søgemaskineoptimering

Som du måske allerede ved, så tager søgemaskineoptimering ofte længere tid end andre former for marketing. Derfor er det en rigtig god idé at igangsætte sine aktiviteter i god tid. Der skal vel at bemærke være tale om aktiviteter, der målrettet skal øge din butiks synlighed i søgeresultaterne.

Driver du eksempelvis en forretning, hvor der sælges alt mellem himmel og jord, og hvor der derfor er gode chancer for at kunne konvertere besøgende til kunder på søgeord, der omhandler studentergaver, så anbefaler vi, at du allerede nu laver en landingsside til formålet. Det gælder for dig om at få de besøgende ind på sitet, hvorefter din interne struktur skal være lige i øjet, da dine besøgende ikke ønsker at tumle fortvivlet og forvirret rundt på din hjemmeside.

En af de hjemmesider, der har gjort det godt med førnævnte, er gave-til-student.dk. Her har man formået at udarbejde indhold af høj kvalitet, som samtidig giver den besøgende lige præcis det, som vedkommende er ude efter. Ønsker du derfor inspiration, så kan vi anbefale at kigge nærmere på gave-til-student.dk.

Opsamling af relevante e-mails skal allerede starte nu

De indsamlede e-mailadresser kan potentielt set være mange penge værd. Mange webshops lever faktisk af den omsætning, der skabes via nyhedsbreve, og derfor kan du med fordel allerede nu tænke over måder, hvorpå du kan indsamle e-mailadresser.

Mails kan endvidere bruges smart via Facebook annoncering. Du har nemlig mulighed for at kreere målgrupper ud fra de e-mailadresser, som matcher Facebook brugere. Det lyder mere kompliceret, end det egentlig er. Hele denne proces vil Facebooks system hjælpe dig igennem. Vær derfor ikke bange for at kaste dig ud i det.

Det vigtigste at tage med fra dette afsnit er, at du hele tiden bør forsøge at finde nye metoder til indsamling af mails.

Få styr på din remarketing

Hvis du ikke i forvejen har helt styr på din pixel, så er det på høje tid. Der er nemlig mange penge at hente gennem remarketing kampagner, og du vil bestemt ikke gå glip af denne ekstra omsætning, når først studentertiden indtræffer.

Du kan med fordel hive fat i en ekspert, hvis du er tvivl om, hvorvidt din pixel er opsat korrekt eller ej. Pengene er givet godt ud.

[Total:0    Gennemsnit:0/5]