Markedet for online shopping er utroligt populært, og i takt med at det er vokset, findes der næsten ikke dét, som ikke kan findes og købes på nettet. Især tøj køber mange over nettet, hvor for eksempel Mollyogmy.dk sælger tøj til kvinder i flot design og god kvalitet. Netop fordi markedet er så stort, er der ligeledes også stor konkurrence fra virksomhedernes side, og det er ikke altid helt ligetil at gennemskue, hvordan man vinder kundernes interesse. Det er dog i høj grad forsøget værd at prøve, da markedet også kan være utroligt givende, når først koden er knækket. Af denne årsag hjælper vi dig herunder med et par tips til at vækste din online tøjbutik.
Forsøg at skabe loyale kunder
På et marked der er så omskifteligt, kan loyale og tilbagevendende kunder have en stor betydning for virksomheder. For at skabe loyale kunder kan du eksempelvis tilbyde spændende kundefordele, således at dine kunder bliver opfordret til at handle hos dig samt at komme igen i fremtiden. Dette kan eksempelvis gøres ved at forkæle de kunder, der har valgt at skrive sig op til nyhedsbrevet med særlige goder eller fordele. Ved at gøre dette øger du også sandsynligheden for, at du er top-of-mind hos dine kunder, så de udforsker din hjemmeside før andre i deres søgen efter nyt tøj.
Hav fokus på kundeservice over hele linjen
Kundeservice kan ligeledes også være et punkt, hvor du kan adskille dig fra mange af dine konkurrenter. Fra start til slut i købsprocessen skal kunderne meget gerne føle sig set og hjulpet, så de efterfølgende sidder tilbage med erindringen om en god oplevelse. Derfor kan du med fordel bruge ressourcer på at have en tilgængelig og imødekommende kundeservice, som både kan hjælpe inden og under et køb samt efterfølgende, hvis der skulle forekomme eventuelle reklamationer eller et ønske om at returnere eller bytte tøjet.
Hurtig levering og gode returmuligheder
Netop fordi markedet for onlinehandel er så bredt og har så mange forskellige spillere, har kunderne relativt nemt ved at søge alternative hjemmesider, hvis handelsbetingelserne på en given virksomheds hjemmeside ikke synes fordelagtige. Af denne årsag kan en mulig fordel for dig og din online tøjbutik være at give dine potentielle kunder hurtige og billige leveringsmuligheder samt muligheden for at kunne sende varerne retur igen uden alt for omstændige returneringsprocesser. På denne måde vil dine kunder kunne se klare fordele ved at handle hos lige netop dig, uanset om tøjet ender med at passe til kundens behov eller ikke.