Forside Forretning Hvordan skriver man en pressemeddelelse?

Hvordan skriver man en pressemeddelelse?

465
0
hvordan skriver man en pressemeddelelse for PR

Hvis du står i en situation, hvor du skal udarbejde en pressemeddelelse, men er lidt i tvivl om, hvordan det egentlig gøres, så er du landet det rigtige sted. Vi vil herunder give dig nogle gode tips til, hvordan du skriver en god pressemeddelelse.

Det er ikke altid lige nemt at skrive en god PR meddelelse ud til medierne. Man ønsker selvfølgelig at få eksponering i de rigtige medier, men det er ofte lettere sagt end gjort. Vi håber derfor, at du kan benytte dig af nedenstående tips, så du kan komme ud med dine historier.

Sørg for at lave din pressemeddelelse interessant

Det er først og fremmest vigtigt, at du gør din pressemeddelelse interessant. Ellers er der selvsagt ikke nogen, der er interesseret i at læse den. Nyhedsmedier lever af at eksponere deres læsere for interessant indhold, og det må du derfor ikke undervurdere.

Dette er også et af de bedste tips fra denne guide om hvordan man skriver en pressemeddelelse.

Vær opmærksom på nuværende nyheder

Det kan være en god idé at vinkle sin pressemeddelelse mod nogle af de nyheder, der på nuværende tidspunkt pryder billedet i Danmark. På den måde kan du nemlig øge sandsynligheden for, at nogen vil eksponere deres læsere for din historie.

Det er ofte nemmere at komme ud med sin historie, hvis man sørger for at vinkle den relevant. Nuværende nyheder er i høj grad relevante, og i og med mediet måske allerede har skrevet lidt omkring det givne emne, vil du have lettere ved at komme ind på mediet.

Læs også: Så meget koster det at lave en pressemeddelelse!

Dette er måske et af vores bedste tips i dagens artikel. Er der noget, som virkelig rykker på sig på nuværende tidspunkt, så se om du på en måde kan få din historie vinklet i den forbindelse.

Skab et godt forhold til journalisterne på mediet

Det er aldrig dumt at have et godt forhold til nogle af de journalister, som man ønsker skal publicere sin artikel. Dette gør sig også gældende indenfor pressemeddelelser. Du må endelig ikke undervurdere, hvor værdifuldt det kan være.

Sørg derfor for at hjælpe journalisterne, når du har muligheden for det. På den måde gør du positivt opmærksom på dig selv, og du kan forvente, at journalisterne vil hive fat i dig, næste gang der er behov for hjælp.

[Total:1    Gennemsnit:5/5]