Forside Content Marketing Hvad koster det at få udarbejdet og udgivet en pressemeddelelse?

Hvad koster det at få udarbejdet og udgivet en pressemeddelelse?

1579
0
Nyheder

Betalt indhold

Der kan være mange grunde til, at du og din virksomhed ønsker at få både udarbejdet og udgivet en pressemeddelelse. Har man ikke kompetencerne eller ressourcerne internt til at udarbejde en pressemeddelelse, så giver det god mening at outsource denne del. Der kan endvidere være god hjælp at hente i at få udgivet en pressemeddelelse af en professionel. Det øger din sandsynlighed for, at den givne PR-artikel bliver publiceret. Det er i sidste ende målsætningen for din pressemeddelelse, og har man derfor muligheden for at betale sig fra det, så kan der være store fordele ved dette.

Men hvad koster det egentlig, hvis man ønsker at få en professionel person eller et PR-bureau til at håndtere denne del? Det har vi kigget nærmere på herunder.

Så meget koster det at få udarbejdet en pressemeddelelse

Selvom vi ikke kan give et præcist svar på, hvad det koster at få udarbejdet en pressemeddelelse (der findes en masse forskellige priser ude på markedet), så vil nedenstående kunne give dig en nogenlunde idé om, hvor servicen ligger prismæssigt.

Lad os antage, at du står i en situation, hvor du har brug for følgende:

  • Pressemeddelelsen skal være af premium kvalitet. Det vil sige, at der både er logo, links m.v. i din pressemeddelelse.
  • Du ønsker både at kunne linke ud fra din artikel (det giver god mening rent SEO-mæssigt – du kan læse mere om SEO her), og du ønsker at kunne bringe billeder i artiklen.
  • Du ønsker at outsource selve tekstforfatningen (500 ord).
  • Du ønsker at sende artiklen ud til en masse nyhedsmedier i stedet for kun en håndfuld. På den måde øger du chancen for at få din artikel publiceret.
  • Du ønsker en deling på Facebook af din artikel.

Ved ovenstående vil en pris på pressemeddelelse lyde på mellem 1.000 og 3.500 kr.

Dette kommer dog igen meget an på, hvor du ønsker at få den udarbejdet og udgivet henne. Nogle PR-bureauer kan sagtens tage 10.000 kr. pr. pressemeddelelse.

Udgiv din pressemeddelelse på nettet

Du kan faktisk også selv udgive din pressemeddelelse online. Det er både nemt og ofte gratis.

Du skal dog her være opmærksom på, at sandsynligheden for at blive publiceret i de rigtige medier er lavere, end hvis du får en professionel til at håndtere denne del for dig. Det er der to gode grunde til:

  • Den professionelle PR-konsulent har allerede et godt netværk ude blandt journalister og vil derfor kunne øge sandsynligheden for, at historien bliver bragt.
  • Den professionelle PR-konsulent lever af at udarbejde og udgive pressemeddelelser. Derfor slipper du selv for at begå nogle af de fejl, man som nybegynder kan komme til at begå.

Der er dog intet til hinder for, at du selv forsøger dig i første omgang, hvis du ønsker det. Det er naturligvis den billige løsning, hvorfor det også er fordelagtigt for mange virksomheder at starte ud med. Der findes et hav af hjemmesider, hvor du helt gratis kan udgive din pressemeddelelse.

[Total:1    Gennemsnit:2/5]