Forside E-Handel Hvad kendetegner en klimavenlig hjemmeside?

Hvad kendetegner en klimavenlig hjemmeside?

1574
0
stansemaskiner til industrien

Du er måske klikket ind på denne artikel efter at have kigget meget undrende på overskriften. “En klimavenlig hjemmeside, hvad er det? Findes det?” – disse tanker er måske strøget igennem dit hoved, og grundet din naturlige nysgerrighed, er du havnet her på artiklen. Og lad mig give dig ro i maven – vi spilder ikke din tid. For ja, der findes faktisk klimavenlige hjemmesider. Hvad det drejer sig om, og hvad der kendetegner en klimavenlig hjemmeside, vil vi gøre dig meget klogere på herunder.

Kig efter et logo/badge for klimavenligt indhold

Du har måske set logoet før, men aldrig tænkt over, hvad det egentlig betød. En hjemmeside kan nemlig godt være klimavenlig, og ofte vil hjemmesideejeren vise det frem med et specielt “logo”, som kan hentes inde fra den database, hvor man tilmelder sin hjemmeside. Du kan se et eksempel hos vovseforsikring.dk, hvor der skabes indhold omhandlende hundeforsikringer.

Selve emnet hundeforsikring og dertilhørende ansvarsforsikring er ikke som sådan emner, der lægger sig op af klimaet. Dog har hjemmesiden valgt at støtte op om bevægelsen.

Mange hjemmesideejere vælger at tilmelde sig denne “klimavenlige” bevægelse for at vise de besøgende (som ofte er potentielle kunder), at man er varsom og tænker på miljøet. Dette kan have en overordnet positiv indvirkning på virksomheden.

Virksomheder bruger det aktivt i deres markedsføring

Det har på sin vis en positiv effekt, at virksomheder ønsker at være en del af bevægelsen samt aktivt bruge det som led i markedsføringsplanen. Det fremmer nemlig de gængse tanker om klimavenlighed, hvilket blot er positivt. Det handler jo som bekendt om at få danskerne informeret omkring de katastrofale klimamæssige udfordringer vi står overfor, hvis det fortsætter som nu.

Er du i tvivl om en virksomhed støtter op om klimaet, så tøv ikke med at sende virksomheden en mail eller simpelthen ringe dem op. Det værste der kan ske er, at virksomheden takker nej til at tale med dig, men det har om ikke andet sat gang i de klimamæssige tanker. Du kan endvidere sætte dig selv den begrænsning, at du kun ønsker at støtte virksomheder, der også støtter vores klima.

[Total:1    Gennemsnit:5/5]