Forside Uncategorized Guide til at styrke din virksomheds brand

Guide til at styrke din virksomheds brand

22
0
Branding af virksomheder

Branding kan være et meget bredt begreb. Hvad er god branding, og hvordan får man tilført så meget brandværdi som muligt til sin virksomhed? Og er det overhovedet vigtigt, eller er det noget, som reklamebranchen har opfundet for at kunne fakturere for tom luft? I dette skriv har vi valgt at kigge lidt nærmere på, hvad branding egentlig er, om det reelt set er tom luft samt hvordan du kan styrke din virksomheds brand.

Branding er værdifuldt – men det tager lang tid

For lige hurtigt at slå det fast, så ser vi uden tvivl en fordel i at have et stærkt brand. Det er brandværdien, som gør, at vi mennesker vælger at betale ekstra for varer, der reelt set kunne være købt billigere andetsteds. Se blot de mange eksempler i supermarkederne. Mange vælger at gå udenom discountvarerne, som er supermarkedskædernes private label, selvom disse ofte er produceret præcis samme sted som alle andre.  

Læs også: Kunsten at skabe et velfungerende hjemmekontor

I den perfekte verden var branding kommet af sig selv og gerne i høj fart. Virkeligheden er dog en anden. Branding tager lang tid at opbygge – se blot på nogle af de største virksomheder i verden. De har eksisteret i mange år, og alligevel er de nødsaget til at poste uanede mængder af markedsføringskroner i branding for at kunne vedligeholde den givne markedsposition.

En af de virksomheder der brænder for branding er Markant Reklamebureau A/S – reklamebureau jylland. Her arbejdes der blandt andet med branding, hvor det er virksomhedens kernefortælling, der er i fokus.

Branding spænder bredt

Som vi indledte med at nævne, så kan branding godt være et relativt uhåndterbart begreb. Hvordan skabes brandværdi, og hvilke markedsføringskanaler gøres der brug af? Branding spænder bredt, og det indebærer alt fra designet på din hjemmeside eller dit produkt til den markedsføring, der skal drive folks opmærksomhed hen mod brandet. Derfor er der brug for en strategi, hvis man ønsker at få succes med at tilføre brandværdi til sin virksomhed.

 

Selvom det kan være en bekostelig affære, så kan afkastet være enormt, når først man får hul på bylden. Mange virksomheders succes kommer af brandværdien, og formår du først at få opbygget et klientel, der udelukkende ser dit produkt som det rigtige, så er du kommet langt i jagten på at drive en succesfuld virksomhed. Dette klientel vil endvidere være ambassadører for dit produkt, hvilket skaber øget troværdighed omkring brandet som helhed.

[Total:0    Gennemsnit:0/5]