Forside Content Marketing Guide til at få succes med content marketing

Guide til at få succes med content marketing

1266
0
Content Marketing på GrowHouse

For mange personer der har sin daglige gang inden for e-handel, så er content marketing stadig et relativt udefinerbart begreb. Grunden til dette er højst sandsynligt, at det kan være en yderst langsigtet markedsføringsplan, hvor man aldrig kan være helt sikker på, om udbyttet er arbejdet værd.

Vi har dog set yderst gode eksempler på content marketingstrategier, som i allerhøjeste grad har båret frugt, både omsætningsmæssigt, men endnu vigtigere på bundlinjen. Sagen er nemlig den, at betalt trafik bliver dyrere og dyrere, som årene går. Derfor skal mange virksomheder kigge andre veje, for at sikre trafik og den løbende omsætning. Det er her, hvor content marketing de seneste tre år har været et af de helt store buzzwords.

Læg en klar strategi og eksekvér – resultaterne vil komme

Som vi nævnte tidligere, så er content marketing for mange e-commerce managers et yderst vidt begreb, hvor det er svært at fremvise mærkbare resultater inden for det første år. Det er dog vigtigt at huske på, at forventningen til CPC prisernes stigning de næste par år er tårnhøj. Derfor er det de færreste, der kan følge med på avancen. Af følgende grund bliver man simpelthen nødt til også at kigge andre veje, selvom det kan tage lang tid at høste frugterne.

Rom blev, populært sagt, ikke bygget på en dag, og det gør eksekveringen af en content marketing strategi heller ikke. Derfor er det vigtigt at lægge en langsigtet plan, hvor man netop accepterer, at planen er langsigtet. Frugterne skal nok kunne høstes, men der må sættes realistiske mål for, hvornår disse kan høstes.

Snyd ikke dig selv og din virksomhed – spring ud i det

Eksekvering er der, hvor de fleste virksomheder desværre falder fra. Man kan lægge den bedste strategi i verden, men formår man ikke at eksekvere, så kan denne strategi lige så godt smides ud.

Vi har valgt at tage et positivt eksempel med på en succesfuld content marketingplan. Hos kantlister.dk sælges der tætningslister til eksempelvis døre og vinduer. Det er de færreste, der ved, hvad en tætningsliste er, og endnu færre ved, hvordan man skifter lister. Dét ved denne danske virksomhed til gengæld alt om, hvorfor de producerede et hav af informationsrigt indhold omkring emnet, som i dag kaster masser af trafik og mange salg af sig.

Kunderne associerer virksomheden som værende eksperter på markedet, hvorfor det var helt naturligt, at tætningslisterne skulle købes her. For eksempel denne guide er et fremragende eksempel på, hvordan en succesfuld eksekveret content strategi er udført.