Forside Annonce Flere og flere natklubber går efter det mandlige publikum

Flere og flere natklubber går efter det mandlige publikum

83
0
mænd

Annonce

Historisk set har det været en fantastisk forretning for gængse natklubber at tiltrække det kvindelige publikum. Uanset hvordan man vender og drejer det, så har det længe været et kendt faktum inden for nattelivsbranchen, at et kvindeligt publikum typisk er lig med, at der automatisk blev tiltrukket mange mænd. Dette har været god business for natklubberne.

I dag ses det dog, at en del natklubber er begyndt at gå efter det mandlige publikum i måden, hvorpå der bliver markedsført. Forretningsmæssigt må man antage, at natklubberne kan se, at dette giver økonomisk mening, hvorfor markedsføringsmaterialet nu er begyndt at henvende sig til det maskuline publikum.

Vi vil herunder komme lidt nærmere ind på, hvad det er for nogle aspekter, der kan være vigtige, når man skal markedsføre sin natklub til det rette publikum.

Hvilke medier benyttes i markedsføringsøjemed?

Man bør være der, hvor sine kunder er. Ellers er der ikke meget ved at investere mange tusinde kroner i markedsføring. Ved man derfor som natklubejer, at Facebook er et af de steder, hvor ens segment befinder sig, så bør man uden at tøve forsøge sig med Facebook annoncering.

Det er vigtigt, at man som natklub hele tiden forsøger at tænke ud af boksen, så man kan gøre opmærksom på sig selv. Selvom man eksempelvis er en stripklub i København, som er underlagt en masse restriktioner i forhold til markedsføring, så er der stadig rig mulighed for initiativer, hvor der ikke brydes nogen regler. Her er det en fordel, at man som forretningsdrivende har sans for lidt skæve idéer og tanker.

Er man ikke selv ret kreativ, så kan der være god idé i at få en konsulent til at hjælpe sig. Konsulenter inden for online markedsføring sidder typisk med flere cases på daglig basis, hvorfor tankegangen også er en anden. En konsulent vil endvidere kunne hjælpe med at vurdere potentialet såvel som eventuelle faldgruber.

Hvordan markedsfører man sig som natklub?

Er man ejer af en natklub, så er det naturligvis essentielt at vide, hvordan man overhovedet markedsfører sig. Man bør først og fremmest være opmærksom på de regler, der er. Sælger man alkohol på sin natklub, hvilket langt de fleste gør, så må man eksempelvis ikke markedsføre sig mod umyndige personer. Derfor skal målretningen sættes til +18 år. Dernæst er det vigtigt, at man altid har øje for, hvilket segment man ønsker at ramme med sine annoncer. På den måde kan man skræddersy sit annoncemateriale, så man forhåbentlig får mest muligt ud af sin investering.

Vi må igen anbefale, at man hyrer en konsulent eller lignende til at hjælpe sig, hvis ikke man selv er i stand til dette. Der er mange eksempler på, at online markedsføring har været en helt fantastisk forretning for natklubber, caféer og restauranter i Danmark. Derfor kan der sagtens være idé i at teste online annoncering af, hvis du endnu ikke har prøvet kræfter med det.

Populære medier at annoncere på er Facebook, Instagram og Snapchat. Nye medier såsom Jodel og TikTok begynder så småt også at være interessante for natklubejere at være tilstede på.

[Total:0    Gennemsnit:0/5]