Forside Forretning Derfor er børnefamilier en god målgruppe – og sådan når du dem

Derfor er børnefamilier en god målgruppe – og sådan når du dem

115
0
Glad familie

Når det kommer til markedsføring, handler det i allerhøjeste grad om at kende sin målgruppe og henvende sig direkte mod den, når der skal bruges penge på markedsføringskampagner. Der er dog ingen, der siger, at du ikke kan undersøge markedet og finde ud af, hvilke grupper der er mest lukrative at henvende sig til og så forsøge at vinkle efter dem – sammen med de mere åbenlyse grupper.

Børnefamilien er en af de målgrupper, der virkelig er i fokus i øjeblikket, når det kommer til ressourcer og forbrug. Derfor bør du også overveje, om det er dem, du skal rette din næste kampagne imod.

Hvorfor er børnefamilier en god målgruppe?

Når det kommer til at afgøre, om et bestemt segment udgør en god målgruppe, så handler det først og fremmest om deres købedygtighed, men også om deres modtagelighed over for reklamer og markedsføring i al almindelighed.

Børnefamilien dækker over en større aldersgruppe end noget andet segment, fordi det spænder over alt fra den nyfødte, over teenageren til forældrene i alle aldre. Den store spredning giver derved en bredere flade at ramme og samtidig også muligheden for at ramme flere på én gang, hvilket øger chancen for at omdanne dine markedsføringsinvesteringer til overskud.

På samme måde dækker børnefamilien også over et af de segmenter, der har det største økonomiske råderum og ønsker at bruge de penge på ting, der kommer deres familie og børn i særdeleshed til gode.

Sådan rammer du målgruppen

Når der skal rammes en målgruppe, er den bedste taktik at opdage et hul og forsøge at fylde det med dit produkt. Drejer det sig for eksempel om at skabe et trygt og hyggeligt sovemiljø for de mindste, så er produkter, der kan skabe både hygge, tryghed, men også en følelse af luksus og forkælelse et rigtig godt sted at starte. For eksempel kan en sengehimmel til tremmeseng komme til at udgøre en næsten uundværlig bestanddel af børneværelset, hvis den markedsføres korrekt.

Især den slags små, skønne og specielle produkter kræver en smart markedsføringsstrategi, fordi det måske ikke umiddelbart er noget, forældre kigger efter, men som de kan se fordelen ved, når den præsenteres for dem på en måde, de kan relatere til.

Vil du ramme børnefamilien, handler det med andre ord om at skabe et billede af, at netop dit produkt rammer et behov hos dem, der ikke kan dækkes på andre måder.

[Total:1    Gennemsnit:5/5]