Forside Online Marketing Derfor bruger mange webshops affiliate marketing til markedsføring

Derfor bruger mange webshops affiliate marketing til markedsføring

1009
0

Når man driver webshop, er det vigtigt, at man forsøger at markedsføre sig på flere punkter. Derfor er det ikke nok, at man arbejder med én kanal.

Dette har medført, at flere og flere webshops er begyndt at arbejde med affiliate marketing. Her er der nemlig tale om en form for marketing, der giver god mening for de fleste webshops at bruge.

At der er mange, der gør brug af denne form for marketing, er naturligvis ikke uden grund. Tværtimod er der flere fordele forbundet med dette.

Ingen risiko forbundet med det

Den primære årsag til, at affiliate marketing er en god løsning for mange webshops er, at der ikke er nogen risiko forbundet med at markedsføre sig på denne måde.

Det skyldes, at det fungerer ved, at webshoppen først skal betale, når der er blevet skabt et salg. Derfor er der ikke nogen risiko for, at der bliver betalt for markedsføring, der ikke fører noget med sig.

Konkret foregår det ved, at en hjemmeside sender trafik til webshoppen via et særligt sporingslink. Ud fra dette kan det spores, hvem der har skabt salget, og dermed gives der en provision for dette.

Har nærmest ingen begrænsninger

En anden fordel ved affiliate marketing er, at der ikke som sådan er nogen begrænsninger for, hvor mange salg, det kan føre med sig, da man ikke skal betale for et salg, før det er skabt.

Hertil er det op til hver enkelt webshop at beslutte sig for, hvor mange andre hjemmesider, influencere mv., man vil arbejde sammen med. Det vil sige, at man kan have nærmest et uendeligt antal marketingkanaler.

Der skal ikke være nogen tvivl om, at det også er en klar fordel ved at bruge denne form for marketing. Og netop derfor er der flere og flere webshops, der vælger at gøre brug af det.

Affiliate marketing gavner begge parter

Affiliate marketing har også den fordel, at det gavner begge parter. Webshoppen betaler kun for salg, mens den anden part ikke har nogen begrænsninger i forhold til, hvor meget der kan tjenes på et samarbejde.

Derfor er der også mange, der arbejder med denne form for marketing, hvilket de bl.a. gør hos Prodicon DK. Her sender de trafik til en lang række danske webshops, som kan glæde sig over, at det ikke er noget, de skal betale for, medmindre det skaber et salg.

[Total:0    Gennemsnit:0/5]